January 05, 2009

Lepas Geram!

Fuhh!
Selesai sudah wedding reseption kt restoran aku. Sangat penat dah
letih but aku dah biasa. Apalah sangat wedding 150 pax tu kalau nak
dibandingkan dgn 500 pax yg pernah aku buat masa kerja kt hotel dulu.

Tapi aku pun manusia jugak. Ada kalanya temperature naik jugak. Tapi
aku boleh dikatakan seorg yg pandai mengawal kemarahan dgn cara
diamkan diri dan sibukkan diri dgn kerja.

Marah sebab apa?

First of all, Kathy off sehari sebelum wedding yg mana kami semua
sepatutnya buat preparation utk wedding tu. Marah sbb aku yg
sepatutnya off hari tu. But its ok,she's a girl..sabar.

Second, hari majlis resepsi tu aku org pertama yg sampai utk buat last
check kesemua equipment. The other staffs? Only came in around 1 pm.
Dan menambahkan marah, Kathy tak nampak btg hidung dan hanya muncul
pada pukul 3 ptg..

Third, hari selepas majlis (hari ini) aku masuk pukul 8.30am untuk
clearkan semua mala petaka yg berlaku semalam dan mereka semua masih
tidur. Aku call semua suruh datang dan hampir pukul 10 am baru nampak
muka. Tambah aku geram tu si perasan boss kt situ ialah Sunny. Kerja
dia tau mengarah org itu ini. Padahal dia buat kerja sekelumit jer!
Dia pulak yg suruh bartender kemas kerusi meja sumer..Hello~,bartender
tu pun byk gelas nak dicuci u ass hole!

The last one, sewaktu aku masih lagi mengemas, Kathy tgh layan guest,
si perasan boss tu tgh bergayut kt hp. Bila boss xde,itu kerja
dia..bergayut kt hp tp bila bos ada....dia punya wayang aku ckp mmg
boleh menang pelakon terbaik.

Tiba2 aku terdengar si Sunny tu maki hamun dan hempas2 mesin cashier.
Dia marahkan Kathy. Dah bbrp kali mcm tu sblm ni pun. Sedangkan masa
tu guest ramai tgh lunch. Aku yg mengumpul geram dr semalam2 ni terus
dtg kan kaunter dan sembur si pengkid bedebah tu in a proper way with
a low voice...

"Hey,don't u hv a respect to the customers?!" semburan pertama dr aku.

"Money lost! U want to pay?" tengking Sunny balik.

"This is not a factory that u can shout all u can! Please respect the
customers here!
" balas aku balik.

"Cashier money lost! I've a problem to pay back!" dia tinggikan suara kt aku.

Lebih2 dah pengkid ni...lalu aku bagi last sembur berbunyi..

"I don't care if all the money lost. You are the cashier n its ur
responsibility on it. Stop raise ur voice on me coz I'm sick of ur
bossy attitude!. Stop scolding Kathy coz she has nothin to do with it.
Money lost, u pay back and shUt the fucked up!
"

Amik kau...
Terus aku sambung kerja n keluar break pukul 2.30pm.


--
Haie Ahmad

No comments:

Post a Comment