January 19, 2009

Jumpa Pakcik Hussin di AJL 23


Berakhir sudah Anugerah Juara Lagu 23 beberapa minit lepas.
Aku sebenarnya rushing dari KLSentral semata2 taknak terlepas segala inci persembahan artis2 yg bertanding malam ni.Driver aku hantar sampai depan rumah ngam2 pukul 9pm tapi masa tu anugerah tu belum bermula lagi.So aku sempat la on TV.
Actually aku agak kecewa kerana tak dapat bersama2 ribuan penonton yang lain menyaksikan anugerah berprestij itu secara langsung di Stadium Putra.Kenapa? Sebab masuk tahun ni,dah 2 tahun TV3 berikan tiket percuma untuk menonton acara itu. Aku kalau tiket percuma ni aku tak berapa harap sangat sebab peluang untuk dapat tiket tu teramat la tipis..Aku lebih rela beli dari diberi.
So aku dengan selesanya menonton di rumah saje.Lagi kelas sebab tandas dlm bilik je~! tak perlu catwalk jauh2 nak pergi tandas.Siap leh baring2 lagi..plus leh tukar2 channel kalau ade artis yang aku tak minat tgh buat persembahan.
Well,tahun ni aku ada buat tekaan aku sendiri tentang sape yg bakal julang trofi berharga itu..dan tekaan aku adalah seperti berikut :

Juara Balada : Faizal Tahir
Juara PopRock: Stacy
Juara Etnik : Heliza/Zahid
Vokal : Stacy
Persembahan : Stacy

Tapi dalam banyak2 tu,cuma tekaan aku terhadap Faizal Tahir je yang mengena.
Seriously,aku memang yakin Stacy akan menang paling kurang pun Persembahan Terbaik.Tapi apsal lak konsep ala2 saloon si Faizal Tahir tu yang juri angkat.?! Tak paham aku..

Tapi kan,aku happy jugak lah sebab band underdog mcm Meet Uncle Hussin tu akhirnya membuka mata penonton..Band itu lah yang mengikut jejak Estranged sebagai band aliran indie yang kedua menjuarai acara berprestij mcm tu.Aku rase lepas ni mesti banyak lagi band2 indie yang selak tingkap menjenguk ke aliran perdana..hopefully :)

tahniah meet uncle hussin!

*stacy still "persembahan terbaik" dalam ingatan aku! Alamak! terlebey sudehh!

No comments:

Post a Comment