January 12, 2009

interview dalam gua

Hola,
Aku baru je selesai interview di sebuah restoran kasual yg unik!
theCAVE restaurant yg terletak di SS2 ni nampak menarik dr luar.

Jumaat lepas aku terima panggilan dr restoran tu meminta aku dtg untuk
interview.Actually aku lupa nak tanya interview utk position ape...sbb
aku apply position captain as my 1st choice and floor crew as my 2nd
choce.

So dalam pukul 3pm tadi aku sampai kat restoran tu.My first impression
was 'wow..what a nice n cozy restaurant!'..
Then I stepped in..
Aku disambut oleh seorang hostess yg aku pasti dia bkn org Malaysia.
Dia menunjukkn aku pejabat utk aku ditemuduga.

Masa aku masuk,ada lagi 3 org sedang menunggu giliran utk
ditemuduga.Aku nampak 2 org lelaki melayu..honestly they weren't in a
proper attire for an interview.Dan seorang lelaki cina yg
smart.Kemas..

Tiba giliran aku,
Ms.Angie begitu mesra menyoal aku dan aku sempat bertanya,interview
ini utk position apa sebab aku apply 2 position.
Kata Ms.Angie,utk post waiter.
Position utk captain dah ditutup.
Dan lelaki cina yg smart tadi tu was directly offered as supervisor n
he will start work in 1 month.

Setelah kira2 45minit,Ms.Angie menyatakan kesudiannya utk hire aku
berdasarkn pakej dan pengalaman aku sbg service crew.
Kata Ms.Angie "honestly ure ok and u suits this position.its already
in ur hands now and I need to know ur consideration"..

Aku mcm tak caye je but yeah,I was offered directly and can start work
next month.
Tapi...difikirkan balik salary package yg ditawarkn lebih kurg mcm kat
tmpt keje aku skrg..
Tapi aku dah x tahan kerja sini..

Yer,aku akan fikir betul2 mlm ni..

"call me if u change ur mind" kata Ms.Angie sblm aku melangkah keluar
dr gua itu..

*rasa fabulous dikelingi oleh gua di tempat baru atau kaca di tempat aku?

--
Haie Ahmad

No comments:

Post a Comment