January 21, 2009

Adoyai~ Cemane ni ek?

Adehhh...
Since ahad lepas,hati aku ni tak menentu je.Jiwa kacau sikit.Bukan
pasal cinta,tapi pasal kerja.
Aku dah tak tahan sbnrnye kerja kat tempat aku ni.Bukan sebab apa,cuma
gaji yg diterima tak cukup utk tampung daily life aku.
Aku bukan seorang yg high-maintenance tetapi boleh dikatakan boros..boros kot?
Tak bijak dlm menguruskan wang..

Since awal thn hari tu,aku dah mula cari lubang2 kerja yang lain.
Aku apply kat satu restoran kafe kat SS 2 dan I've made it.Tapi
difikir2 balik,tak berbaloi.Kemudiannya aku ke sebuah restoran
berkonsepkan club/pub.Once again I've made thru.Gaji yg ditawarkan
pada aku cukup2 lumayan berbanding yg pernah aku terima skrg.

Dan tadi,aku dpt lagi satu call utk interview.Kali ni bkn dunia F&B..
Ini dunia "9 to 5" atau lebih tepat,kerja office.My GFF yg offer aku
kerja situ.Katanya kerja bergaji lumayan yg aku terima tu mmg lumayan
tapi I got no time for my own life.It'll require me to work work and
work.

Memang betul kata dia tu.Kalau aku kerja tmpt dia skrg,sah2 aku kerja
9-5 je hari2.5 days a week.Dan boleh je kot nak mula berpakaian smart
ke tempat kerja.29Jan ni aku akan ditemuduga di tempat kawan aku
tu..Insyaallah semuanya akan berjalan lancar..

*haven't decide yet..


--
Haie Ahmad

No comments:

Post a Comment