January 22, 2009

Hilang Sebotol ?

Masuk kerja pagi ni dah kecoh2.
Aku tak tau ape yang dikecohkan kat bar tu sbb aku dengar pot-pet2 dr
dlm restroom sbb aku tgh siapkan rambut masa tu.

Keluar je dr restroom,aku berjalan ke staff room melepasi bar sambil
pasang telinga nak tau ape yang dikecohkan itu.Tapi aku tak paham
sepatah haram sbb budak2 tu bercakap dgn bahasa ibunda diorang -
Myanmar!

Keluar pulak dr staff room,dorg pandang aku dan si Sunny a.k.a manager
wannabe tu tanya aku;

Sunny : Haie,yesterday night itu beer jual 4 buckets.Why sini ada 25 bottles?

Larr...rupanya kes botol beer terlebih sebotol je pun.Kecoh
betul.Suppose 4 buckets ada 24 botol je,tp bartender kira pagi ni ada
lebih sebotol.

Actually smlm aku stay sampai 1230am sbb jaga customers yg mabuk then
aku 'hadiahkan' lagi sebotol beer utk one of the customer tu sbb dia
mabuk n berebut SEGELAS beer dr member dia yg jugak maBuk..harus la
masing2 taknak mengalah.

Daripada dorg mabuk buat kecoh,better aku bg sebotol kan?
Hahahaha sesuka hati je.Nasib baik beer je,kalo dorg berebut liquor??
buntu aku nk tenangkan dorg..

So aku bgtau bartender,smlm aku yg minum lagi sebotol tu.Aku ckp mcm
tu sbb kalau aku bgtau yg aku bg beer free kat customer,nnt aku yg
kena bayar.Kalau ckp aku yg minum,its ok.Just turunkan autograph aku
dlm inventory list.
Settled satu kes..

Silap aku jugak sbb lupa nak buang barang kes iaitu botol yg lebih
satu tu..kan da kantoi..muahahaha..

--
Haie Ahmad

No comments:

Post a Comment