August 09, 2010

Oh! Tia dear, Ingatkan U dah tahu

Hari ini aku datang kerja macam biasa. Datang sedikit awal supaya aku boleh mengambil masa untuk berlengah2 sementara menunggu masuk kerja. Seperti biasa, aku tiba di tempat kerja dengan uniform yang sama; berwarna hitam..messenger bag PRADA; juga berwarna hitam..tanpa jam tangan dan cincin tetapi dengan pendant rantai leher yang sama; huruf J berwarna silver.

Tepat pukul 230pm, aku mula menjalankan tugas aku...seperti biasa diselang-selikan dengan sesi berborak bersama beberapa rakan sekerja. Dari dalam, aku ke section 30 yang berada di luar cafe. Kelihatan dua orang rakan sekerja aku sedang berbual; Mia dan juga Tia. Aku menyampuk perbualan mereka dan tiba2 Tia menoleh dan berkata;

"I know what the J is stand for!!!" kata Tia dalam nada yang agak kuat sambil menunjuk ke arah rantai leher aku. Aku terkejut kerana Tia secara tiba2 "menyerang" aku! Tapi aku hanya tersenyum dan hampir ketawa..sambil memegang pendant berbentuk huruf J di leher ku itu.

"OH! ~ hahah I thought you know about it already thru my facebook" sambil aku tersenyum. Sumpah aku mati2 ingat yang Tia sudah tau dari awal memandangkan dia pernah singgah ke laman Facebook aku. Mungkin...tapi dia mungkin tidak perasan.

"Very clever huh you hiding the meaning of the J" balas Tia lagi.

"No I didnt hide it..they all knew"

"Eh btw how do you know ahh?" tanya aku kepada Tia sambil kami mengemas meja.

"Actually I dont know..then I saw the balloon photo in your Facebook. Then I was like...this Jesper used to comment2 with me on your status" terang Tia

"oh..like that? hahah.." aku hanya mampu tersenyum dan ketawa kecil.

"And I did a research bout it" sambung Tia lagi sambil membulatkan matanya...

Well, nampaknya Tia sudah tau siapa J di hati aku. Tapi betul lah, selama ini aku ingat dia memang sudah tahu tentang aku dan Jesper. Kelakar lah tadi tu. Cara Tia "sergah" aku secara tiba2..terkejut aku.

"He is my lovely boy" kata aku kepada Tia

"Yes, he is cute! :) " balas Tia sambil tersenyum..

**sumpah kelakar**



--
Haie Ahmad

6 comments:

  1. sweet entry! loves it

    ReplyDelete
  2. HAHAHA dominic! suka baca blog you!

    ReplyDelete
  3. Tia? Indian tu ke?
    Btw, yeah. He's sweet. I mean, u ;')

    ReplyDelete
  4. muahahahahahhaa!! i am a good researcher. patut diberikan anugerah okayy. so Mr. Dominic, beli nak belikan aku Seed Imperial Rice. HAHAHAHA.. :P *berangan jap* sebab kau bagi aku makan chocolate entah brand apa kan. :P

    ReplyDelete
  5. cute tak jesper tu?hihihi

    ReplyDelete
  6. guys!, thanks for the comments

    ReplyDelete