August 23, 2010

Chilis closed lah you dumbass!!



Arrrgghhhhhhhhhhhh!!!
Aku geram dan rasa macam nak hentak kepala orang2 yang bangang itu semua! Nak kata bodoh tak jugak, semua nampak berpelajaran dan berpengetahuan tinggi......itu mungkin dari luaran, tapi sifat "common sense" sangat2 LOW! Not just low...but the LOWEST!

Nak dijadikan cerita, restoran Chilis di sebelah tempat kerja aku ni ditutup sementara sepanjang bulan Ramadhan ini kerana membuat renovation dan upgrading works. Lepas tu didirikan lah satu dinding besar sepanjang2 keluasan restoran itu untuk mengkhabarkan pada semua bahawa mereka sedang menutup perniagaan untuk sementara.

Sudah tertera notis penutupan dan tempoh ianya ditutup...
Tetapi si bangang2 ini yang kononnya regular customer sangat bijak melontarkan soalan2 bodoh tak masuk akal..rase macam nak sembur je muka mereka2 ini..

Disebabkan SEEDcafe terletak bersebelahan dengan Chilis, jadi kami staff2 SEEDcafe yang berdiri di luar akan menjadi "mangsa" soalan bodoh yang sudah terang-terangan ada jawapan di depan mata..antara soalannya berbunyi ;

"excuse me, is Chilis closed??" tanya si bodoh dengan muka kehairanan.

Hello?????? kau tak nampak ke terpampang depan muka sebidang playwood dengan logo Chilis tu ditutup?? takkan nak tanya lagi? Siap ada notis penutupan pulak tu.
Ikut hati aku nak je jawab "eh, no lah..they still open, just break the plywood then you'll be in!"...itu pun kalau aku bersikap sarkastik!

Bukan seorang atau dua yang tanya..tetapi ramai sudah bertanya..
Dan kami agak letih hendak menjawab. Kadang2 mereka ini nampak je macam bijak pandai, tapi otak letak kat lutut..Chilis tutup bermula 1 Ramadhan dan aku pada pagi itu dari jauh sudah nampak Chilis tutup...common sense lah sikit...

Kalau dah bertutup dengan penghadang tu apa maknanya?? takkan dia masih beroperasi kot??. BODOH!!!

Di bawah ini ada antara beberapa soalan dumbass orang ramai tentang Chilis;

"is Chilis closed?"

"eh, Chilis tutup ke dik?"

"tumpang tanya, Chilis closed ke?"

"do you know what happen to Chilis?"

"do you know why they're closed?"
(this question!! for God sake! how do i know $%^&)

Tapi dalam banyak2 soalan bangang yang ditanya, tengahari tadi ada satu soalan dari seorang mat saleh ni tentang Chilis...soalan dia ni boleh aku nobatkan sebagai
"The Most I-Am-Fucking-Stupid-Enough-Because-This-Question-Once-Came-Out-From-My-Mouth" award sebab soalannya berbunyi ;

"Excuse me, how can i get into Chilis??"   <sumpah kalau ada senapang, aku dah shoot>

dan aku patut jawab dengan nada sarkastik berbunyi ;

"Sir, just go in front of the notice there, do a meditation for a while..close your eyes...then booommm!!! youre in Chilis!!!"

by;
Haie Ahmad

1 comment:

  1. as usual lah kan...
    baik u charge orang2 yg nak bertanya ape sahaje ngan korg!

    ReplyDelete