August 05, 2010

1, 2, 3...Hunn yours, Bushy =)

"Hunn, Arez sent me a msg thru facebook once ive approved him"

Lebih kurang begitu lah text yang aku terima daripada Jesper. Lain
macam benar bunyinya. Aku sendiri tertanya2 kenapa dia memberitahu aku
tentang mesej yang dihantar oleh bekas kekasih aku itu.

"a message? Abou what?"

"I dont know. There's a lot to tell you. Is there something wrong with
Arez lately?" soal Jesper kembali

"hm.. I dont know. I rarely contact him now"

"if like that Hunn, why dont u login into my facebook account andread
it by urself" Jesper menyuruh aku untuk masuk ke inbox facebooknya dan
membaca sendiri mesej yang dihantar oleh Arez.

Tanpa membuang masa, aku mengakses masuk ke akaun Jesper dan membaca
mesej yang dimaksudkan. Agak panjang mesej yang dihantar itu. Dari isi
kandungannya, Arez tidak mencerca aku malah jauh sekali membenci
Jesper kerana memiliki aku kini. Tetapi mesej itu seolah2 bercerita
tentang seseorang yang lain.
Seorang yang juga merupakan kenalan kami bertiga.

"hm..baby, he talks about Zach" aku memberitahu Jesper

"i know he talked about Zach but why he did that?" soal Jesper

"baby u know about Zach used to had a crush on me kan?"

"Arez wanted to ruins peoples thoughts ke?"

"im not sure but it seems like he still hold a grudge over Zach"
terang aku kepada Jesper.

"but Hunn, you said Zach already has a boyfriend right?"

"yes he has a boyfriend, Arez has a boyfriend and i got u as mine. I
think Arez shouldnt send this kind of message to u." dengan nada
sedikit kesal aku terangkan kepada Jesper

"Well Hunn, I dont think that Zach would do this to me coz he owes so
many thing from me in term of advices. But if he does, i will brain
wash him until he become a good person" balas Jesper

Aku tak tahu hendak berkata apa. Dalam kepala aku bemain persoalan
tentang motif mesej Arez itu. Mahu atau tidak, aku perlu mendapatkan
penjelasan daripada Arez sendiri. Jika tidak, perkara ini akan
berlarutan.

Aku menghantar text kepada Arez.

"mesej yang dlm facebook Jesper tu, its about Zach kan?" tanya aku kepada Arez

"Yup" - ringkas sahaja jawapan yang aku terima.

"but why? Kenapa Zach?" tanya aku lagi

"just as a precaution for Jesper about Zach" balas Arez

"you dont have to do that. He has a boyfriend now and Im sure that he
will spend more time with his boyfie than thinkin bout me"

"well, I know him. He still loves you"

"No..please stop. U ada boyfriend, Zach ada boyfriend and I have mine.
Just take a good care of our boy"

Pesan aku kepada Arez. Ya mungkin kami pernah bergelar pasangan
dahulu. Pernah bahagia bersama, pernah berkongsi pelbagai pengalaman
tetapi kini semuanya sudah berubah. Dia bukan lagi milik aku seperti
dulu.

Hati aku kini milik Jesper. Seperti yang Arez katakan di dalam
mesejnya kepada Jesper berbunyi;

"HE(zach) wont get to haie no matter what as u have successfully
"protect" him from such a person.."

Yup, Jesper "lindungi" aku dari anasir luar.
Aku sayang dia. Sangat sayangkan dia..LOVE mungkin tepat untuk
menggambarkan itu.

Dia milik aku. You dont have to worry Arez.

"anyway, thanks lah sebab bagi 'amaran' kat Jesper tentang Zach tuh" -
text terakhir aku untuk Arez

"Welcome" balas Arez

=end

--
Haie Ahmad

No comments:

Post a Comment