November 21, 2008

Internet berkelajuan LEMBU!

Buenos!

Masuk hari ni dah 3 hari aku on9 tanpa kepuasan.Sebab apa? Semuanya
gara2 kelajuan internet yg ado...

Since kerja kt restoran ni(wifi covered), boleh dikatakan 85% dr masa
bekerja aku hanyalah utk internet.Aku menggunakan PDA dgn wifi yg
sememangnya ready.So tengah bekerja pun aku akan on
myspace,friendster,facebook, blogging,emel dan ntah ape2 lg.

Tapi lately,aku sedar yg speed internet da slow giler! Mulanya aku
ingtkan PDA aku buat hal,then aku pegi gatal tgn hard-reset blk device
tu! Abeh kena install blk program2.

Bukannya apa,kita kalau dah biasa dgn speed internet yg laju,skali
jadi lembab,mmg naik hangin.Mau dicampak hp ke dinding.Teringat lg
masa aku part time kt cyber café,line internet buat hal.Jadi slow
giler! Yang jd mangsa? tentulah mouse yg aku hentak2 dan cpu tu aku
tendang! Rupanya br tau rangkaian internet seluruh Asia terganggu dek
kerana gempa bumi kat mana ntah..itu menyebabkan kabel internet dasar
laut terputus..

Dasar laut? Kenapa dasar laut ek?
Bukan ke internet tu menggunakan satelit? entah..btw,tahukah kalian
pusat/transformer internet kt Asia ni terletak di Singapora? *info*

--
Haie Ahmad

No comments:

Post a Comment